درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

زمان ایجاد زگیل تناسلی چقدر است؟

پس از برقراری رابطه جنسی یا ابتلا به ویروس HPV به هر شکلی، چقدر طول می‌کشد تا زگیل تناسلی ظاهر شود؟ یا به طور کلی زمان ایجاد زگیل تناسلی چقدر است؟

چقدر طول می‌کشد تا زگیل تناسلی ظاهر شود؟

زمان ایجاد زگیل تناسلی ممکن است از چندین هفته، ماه یا حتی سال ها پس از رابطه جنسی با فردی که زگیل تناسلی دارد متغییر باشد. به همین دلیل است که تشخیص اینکه چه زمانی به عفونت HPV که باعث ایجاد زگیل شده است مبتلا شده اید یا چه کسی آن را به شما منتقل کرده است بسیار سخت است.

شما ممکن است HPV بگیرید، اما هرگز به زگیل مبتلا نشوید، بنابراین ممکن است آلوده شوید و هیچ علامتی نداشته باشید.

برخی از افراد فقط یک بار دچار زگیل می شوند و ممکن است دیگر هرگز زگیل تناسلی را تجربه نکنند، اما در برخی دیگر از افراد هم زگیل تناسلی بارها تکرار می شود.

پس از ابتلا به زگیل تناسلی، ممکن است فکر کنید که شریک زندگی شما به شما خیانت کرده است، این لزوما درست نیست. گاهی اوقات ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا زگیل ظاهر شود، بنابراین ممکن است شما یا همسرتان مدت‌ها پیش به آن مبتلا شده باشید. گاهی اوقات ویروس قبل از تبدیل شدن به زگیل تناسلی ماه ها یا حتی سال ها در بدن زنده می ماند.

شما می‌توانید نوعی از HPV را داشته باشید که باعث زگیل تناسلی نشده و هیچ علائمی برای شما نداشته باشد، اما آن را به شخص دیگری منتقل کنید که در بدن آن شخص باعث بروز علائم و زگیل تناسلی شود. بنابراین دانستن اینکه دقیقا چه زمانی به زگیل تناسلی مبتلا شده اید (و چه کسی آن را به شما منتقل کرده است) پیچیده است.

صحبت با همسر، پزشک یا پرستار می تواند کمک کننده باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.