درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

چگونه به همسرم بگویم که زگیل تناسلی دارم؟

چگونه به همسرم بگویم که زگیل تناسلی دارم؟ آیا صحبت از زگیل تناسلی که سالها پیش به آن مبتلا بودم کار عاقلانه ای است یا اصلا لازم است؟

صحبت از زگیل تناسلی با همسر

صحبت از زگیل تناسلی با همسر ممکن است سخت باشد، اما زگیل تناسلی شایع است و منجر به مشکلات جدی سلامتی نمی شود. بنابراین سعی کنید در مورد آن خیلی خجالت نکشید و استرس نداشته باشید.

هیچ راهی برای صحبت با شریک زندگی در مورد ابتلا به STD (بیماری مقاربتی) وجود ندارد، اما در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که ممکن است کمک کند:

آرام باشید و ادامه دهید. بسیاری از افراد زگیل تناسلی دارند و بسیاری از آنها در رابطه هستند. برای اکثر زوج ها، داشتن زگیل تناسلی مشکل بزرگی نیست. سعی کنید با نگرش آرام و مثبت وارد گفتگو شوید. داشتن زگیل تناسلی صرفاً یک مشکل سلامتی است.

آن را به یک مکالمه دو طرفه تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که بیماری های مقاربتی بسیار رایج هستند، پس چه کسی می داند؟ ممکن است همسر شما نیز زگیل تناسلی داشته باشد. بنابراین با پرسیدن اینکه آیا قبلاً آزمایش داده است یا خیر شروع کنید.

حقایق را بدانید، اطلاعات نادرست زیادی در مورد بیماری های مقاربتی وجود دارد، بنابراین حقایق را بخوانید آگاه باشید. به همسرتان بگویید راه هایی برای جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی در حین رابطه جنسی وجود دارد. و همچنین می توانید به او یادآوری کنید که زگیل تناسلی به خودیه خود خطرناک نیست و باعث بروز مشکلات جدی سلامتی نمی شود.

زمانی را انتخاب کنید که حواس‌تان پرت نشود و مکانی را برای صحبت خصوصی و آرام پیدا کنید. اگر عصبی هستید، می توانید ابتدا آن را با یک دوست مطرح کنید یا با صحبت کردن با خودتان تمرین کنید. احمقانه به نظر می رسد، اما گفتن کلمات با صدای بلند می تواند به شما کمک کند که بدانید چه می خواهید بگویید و وقتی با شریک زندگی خود صحبت می کنید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

اگر بنا به هر دلیلی از بیان این مشکل به صورت حضوری می‌ترسید، به صورت مجازی اقدام کنید.

چه زمانی صحبت از زگیل تناسلی با همسرتان مناسب است؟

شاید لازم نباشد اولین باری که با هم می‌نشینید آن را مطرح کنید، اما باید قبل از داشتن رابطه جنسی آن را اطلاع دهید. بنابراین هنگامی که رابطه شروع به حرکت در آن مسیر می کند و احساس می کنید می توانید به آن شخص اعتماد کنید، احتمالاً زمان خوبی است.

طبیعی است که نگران واکنش همسرتان باشید. و هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. برخی از مردها ممکن است عصبانی شوند. اگر این اتفاق افتاد، سعی کنید آرام بمانید و در مورد همه راه هایی که برای جلوگیری از گسترش زگیل تناسلی وجود دارد صحبت کنید. بسیاری از مردم می دانند که زگیل تناسلی شایع است و موضوع مهمی نیست.

سعی کنید وقتی با شریک زندگی خود صحبت می کنید، یکدیگر را سرزنش نکنید. اگر یکی از شما برای اولین بار در طول رابطه دچار زگیل تناسلی شود، به این معنی نیست که کسی خیانت کرده است یا اینکه یکی از شما آن را از دیگری گرفته است. ظاهر شدن زگیل‌ها ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سالها طول بکشد. بنابراین معمولاً تشخیص اینکه کسی آنها را چه زمانی و از کجا گرفته، بسیار سخت است.

مهمترین چیز این است که هر دوی شما معاینه شوید. اگر معلوم شد که فقط یکی از شما زگیل تناسلی دارد، در مورد اینکه چگونه می توانید از انتقال آنها جلوگیری کنید با پزشک مشورت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.