بیماری کیست مویی چیست ؟

بیماری کیست مویی که با نام سینوس پیلونیدال هم آن را می شناسند ، یک شکاف یا حفره ی بسیار کوچک ایجاد شده در بالای باسن و نواحی نزدیک آن است . این حفره که با چرک و مواد زائد پر می شود و باعث درد و اختلال در اجابت مزاج و نشستن و برخواستن می گردد . کیست مویی به راحتی توسط عمل جراحی قابل درمان است .

درمان کیست مویی با روش عمل جراحی

پس از اینکه پزشک بیماری شما را کیست مویی تشخیص داد به احتمال قوی تنها راه درمانی آن را عمل جراحی بداند . عمل جراحی سیسنوس مویی امروزه نسبت به گذشته بسیار مدرن تر و کم عوارض تر است  .دلیل مدرنیزه بودن عمل این است که توسط لیزر انجام می شود اما در گذشته اینکار با وسایل تیز پزشکی صورت می گرفته است .

عمل جراحی تقریبا ۲۰ الی ۴۰ دقیقه زمان می برد و پس از آن فرد بیمار با کمی استراحت پس از عمل و دستور العمل هایی که دکتر برای مراقبت بعد از عمل به او گفته خواهد شد می تواند مرخص شود.

مزایای درمان کیست مویی با جراحی لیزر

• مدت زمان کوتاه جراحی
  • عدم ابتلا به بیماری آمبولی
  • حداقل بودن درد و خونریزی
  • عدم نیاز به پانسمان طولانی
  • عدم انتقال عفونت های خطرناک
  • بدون بستری در بیمارستان
  • ترخیص بیمار ۲۰ دقیقه بعد از اتمام عمل
  • صرفه جویی در زمان و هزینه
  • بازگشت به محیط کاری در زمان کوتاه
  • دوره نقاهت کوتاه مدت نسبت به جراحی سنتی
  • احساس درد و خونریزی کمتر در بیماران

جراحی کیست مویی با لیزر در ۲۰ دقیقه بدون درد و خونریزی

بدون نیاز به پاسنمان طولانی و بدون عوارض بعد از عمل

مزایایی جراحی کیست مویی با لیزر در این است که این بیماری بدون نیاز به بی هوشی و پاسنمان طولانی مدت است . بسیار از روش های قدیمی و پر عوارض را فراموش کنید . دیگر نیاز به درمان های خانپی و پیدا کردن داروهای گران قیمت نیست . جراحی راحتترین و کم عوارض ترین روشی است که همین امروز برای همیشه از شر کیست مویی خود خلاص شوید .

همین حالا با کلیک بر روی دکمه زیر می توانید وقت مشاوره بگیرید

گرفتن وقت مشاوره

کیست مویی چطور به وجود می آید؟

تا به امروز دلیل خاصی برای بیماری سینوس پیلونیدال پیدا نشده است,اما یک سری موارد هستند که شدت بیماری را تشدید می کندن یا باعث به وجود آمدنش می شوند که عبارتند از :

• عوامل محیطی مانند طرز زندگی و میزان فعالیت فرد در طور روز.
  • دلایل ارثی و اینکه آیا پدر و مادرتان این بیماری را داشته اند یا نه.
  • تغییرات و تولید بیش از حد هورمون در دوران بلوغ به ویژه در پسران.
  • نشستن و ایستادن های طولانی مدت
  • عدم رعایت نظافت شخصی
اطلاعات بیشتر

چه کسانی به سینوس مویی مبتلا می شوند؟

به طور معمول, کیست مویی جزء بیماری های نادر شناخته می شوند; اما اینگونه نیست که آمار ابتلا به آن روند افزایشی داشته باشد. طبق بررسی های صورت گرفته در منابع رسمی, اکثر گروه های سنی بین ۲۰ الی ۳۲ سال و بیشتر طبقه مردان هستند که به کیست مویی مبتلا می شوند.

از جمله فاکتورهای مهم در ابتلا به این بیماری, چاقی مفرط و قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب می باشد که نشستن های طولانی مدت نیز جزء مواردی است که می تواند به این بیماری دامن بزند.

کیست مویی در افراد پر مو و کسانی که به سبب شلغشان مجبور به نشستن های طولانی مدت هستند, بیشتر دیده می شود.

نشانه های ابتلا به کیست مویی

هر بیماری یک سری نشانه هایی از خودش دارد که در بیماری های مقعدی این موارد شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند و تشخیص آن برای هر کسی قابل تشخیص نیست و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم برای معاینه نزد پزشک بروید.اگر کیست مویی عفونت نکرده باشد,در نتیجه هیچ علامتی از خود نخواهد داشت.امادر حالت عفونی :

• بیرون آمدن چرک از ناحیه مورد نظر که اغلب به رنگ زرد یا قرمز هستند و بوی بدی دارنند.
  • داشتن لزر زیاد به همراه تب که در اثر مبارزه بدن با عوامل بیماری زا ظاهر می شوند.
  • احساس درد در هنگام دست زدن به ناحیه متورم و قرمز شده.
  • گاهی مواقع فرد احساس تهوع و سر گیجه خواهد کرد که به مرور زمان بیشتر می شود.
مزیت لیزر

پیشگیری از ابتلا به بیماری کیست مویی

رعایت بهداشت یکی از مهمترین عواملی است که باعث کمک به افراد از بروز کیست مویی می باشد. شما می توانید ناحیه عود بیماری را روزانه و به طور مکرر با یک صابون مناسب که از آن استفاده نکرده اید, بافت سینوسی را شستشو دهید. سپس اطمینان حاصل کنید که صابون بر روی پوست شما باقی نمانده باشد. متذکر باشید که رعایت بهداشت تنها منحصر به شستشو نیست و می توانید از شیو و اصلاح و همچنین لیزر موهای زائد برای پیشگیری از این بیماری استفاده کنید.

اگر شما شاغل هستید و مجبور به نشستن های طولانی مدت در محیط کاری هستید, بهترین روش برای مقابله با کیست مویی اینست که پیوسته پوزیشن عوض کرده و هر ۲ ساعت, مدت ۵ دقیقه چند قدم راه بروید تا از فشار وارده بر ناحیه نشیمنگاهی کاسته شود.

استفاده نکردن از لباس های تنگ و پلاستیکی, از جمله نکات مهم در پیشگیری از ابتلا به کیست مویی می باشد که متاسفانه اکثر افراد به آن توجه نمی کنند. خصوصا در فصل تابستان که بدن عرق زیادی کرده و آلودگی و میکروب را چند برابر افزایش می دهد.

بسیاری از افراد با تمییز نگه داشتن بدن خود از طریق شیو و اصلاح موهای زائد باعث جلوگیری از ابتلا به این بیماری خواهند شد ولی نکته حائز اهمیت در دقت و مراقبت در هنگام اصلاح می باشد که احیانا منجر به بریدگی پوست و ایجاد کیست مویی نشود. استفاده از روغن و کرم های خاص بعد از اتمام کار توصیه می شود. همیشه باید به این نکته توجه کرد که نواحی تناسلی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و نباید به مثابه پوست بازو یا پا به آن نگاه کرد.

بیماری آبسه مقعدی را می توانیم به نسبت شدید در نظر بگیریم و نسبت به بواسیر خطرات بیشتری خواهد داشت.اگر بخواهیم به طور کلی این بیماری را معرفی کنیم,باید بگوییمکه آبسه زمانی تشکیل می شود که خون و مواد اضافی در زیر پوست جمع می شود و از این رو باعث ایجاد درد و برامدگی بر روی پوست خواهد شد. این مواد چرکی اغلب در نزدیکی مقعد و راست روده جمع خواهند شد و از این رو بیشتر در مردان مسن و بیماران گوارشی دیده خواهد شد.ما همیشه پیشنهاد می کنیم که اگر متوجه حضور بیماری در بدن خود شدید,سریعا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

🔥 بسیاری از افراد تصور می کنند که آبسه مقعدی همان شقاق یا بواسیر بوده و نمی توانند تفاوت این سه را متوجه شوند که مشکلی نیست.اما باید بدانید که شقاق به زخم یا خراش در ناحیه مقعدی گفته می شود و آبسه هم ظاهر بسیار متفاوتی دارد.البته در کنار ظاهر می توان از علائم دیگری از جمله درد و خارش به وجود آمده هم تشخیصش داد و به طور کلی علائم اصلی عبارتند از :