درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟

چگونه از ابتلا به زگیل تناسلی جلوگیری کنم؟ به تازگی با فردی دوست شدم، و احتمالا بزودی وارد رابطه جنسی خواهیم شد، میخواستم نحوه جلوگیری از زگیل تناسلی را بدونم…

نحوه جلوگیری از زگیل تناسلی

اول از همه، با پزشک خود در مورد دریافت واکسن HPV صحبت کنید. اکثر برندهای واکسن از شما را در برابر انواع ویروسهای HPV که باعث بروز زگیل تناسلی هستند، محافظت می کنند. این بهترین راه برای جلوگیری از هرگونه مشکل مرتبط با HPV از جمله زگیل تناسلی است.

البته بهترین زمان برای تزریق واکسن HPV قبل از اولین برقراری رابطه جنسی و در سنین نوجوانی است. اما به طور کلی منبعی برای تزریق آن در هر سنی وجود ندارد.

زگیل تناسلی از تماس جنسی پوست به پوست با فردی که به آن مبتلا است منتقل می شود، از جمله داشتن رابطه جنسی واژینال، مقعدی و دهانی با فرد آلوده. بنابراین تنها راه مطمئن برای جلوگیری از زگیل تناسلی و سایر بیماری های مقاربتی، عدم تماس با دهان یا اندام تناسلی فرد آلوده است.

رابطه جنسی نا ایمن با افراد ناشناس و یا تعدد شرکای جنسی علت اصلی ایجاد زگیل تناسلی است.

اما بیشتر مردم در مقطعی از زندگی خود رابطه جنسی دارند، بنابراین دانستن چگونگی داشتن رابطه جنسی ایمن مهم است. استفاده از محافظ هایی مانند کاندوم و سدهای دندانی هنگام رابطه جنسی واقعا به کاهش خطر ابتلا به هر گونه STD کمک می کند.

همچنین در صورت مشاهده زگیل در ناحیه تناسلی یا مقعد، می توانید از رابطه جنسی با فرد آلوده خودداری کنید، زیرا در این زمان است که به راحتی مبتلا خواهید شد.

به یاد داشته باشید: اگر می‌خواهید با فردی به تازگی وارد رابطه جنسی بشوید، حتی اگر روی پوست فرد، هیچ زگیلی هم مشاهده نکردید، حتما از کاندوم و سدهای دندانی استفاده کنید، زیرا ممکن است فرد به HPV آلوده باشد اما هیچ زگیل و علائمی نداشته باشد.

به طور کلی استفاده از کاندوم هم نمی‌تواند تضمین کند که رابطه جنسی شما ایمن است.

بنابراین بهترین کار عدم برقراری روابط جنسی با شرکای مختلف و ناشناس است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.