درمان بیماریهای نشیمنگاهی و مقعدی لیــــزر سریـعترین و بهتریــن روش درمانــی

آیا همه زگیل ها ناشی از HPV است؟

اخیراً جایی خواندم که زگیل‌ها همیشه توسط ویروس HPV ایجاد می‌شوند، آیا این درست است؟ من همیشه فکر می کردم که HPV فقط از طریق رابطه جنسی منتقل می شود و می تواند باعث سرطان شود!

همه زگیل ها HPV هستند؟

بله، همه زگیل ها ناشی از HPV است، از جمله زگیل تناسلی.

اما لازم به توضیح است که بیش از 150 نوع HPV (ویروس پاپیلومای انسانی) وجود دارد و آنهایی که باعث ایجاد زگیل در دست یا پا می شوند با آنهایی که باعث سرطان می شوند یکسان نیستند.

از این 150 نوع، فقط 40 نوع می توانند دستگاه تناسلی را آلوده کنند و فقط 12 نوع از آنها پرخطر محسوب می شوند. یعنی می توانند باعث سرطان دهانه رحم، فرج، واژن، آلت تناسلی، مقعد یا اوروفارنکس شوند. بقیه فقط باعث ایجاد زگیل می شوند.

زگیل‌ها زائده های خوش‌خیمی هستند که در سطحی‌ترین لایه‌های پوست یا مخاط ایجاد و در نتیجه رشد غیرطبیعی سلول‌ها در اپیدرم، که سطحی‌ترین لایه پوست است، ایجاد می‌شوند.

شایع ترین نوع زگیل، زگیل های غیر تناسلی هستند که به عنوان یک ضایعه برجسته و خشن مشخص می شوند. این زگیل ها می توانند در هر جایی از سطح پوست ظاهر شوند و در کودکان بسیار شایع هستند.

از آنجایی که چندین بیماری پوستی باعث ایجاد ضایعات زگیل مانند می شود، مراجعه به متخصص پوست برای تشخیص نوع ضایعه و شروع درمان مناسب ضروری است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.