آیا شیاف هموروئید واقعا مفید است؟ شیاف بهتر است یا پماد؟

من بواسیر داخلی دارم و میخواستم ببینم که استفاده از شیاف هموروئید واقعا کارساز است و بواسیر را درمان می‌کند؟آیا شیاف بهتر است یا پماد؟

شیاف هموروئید بهتر است یا پماد؟

شیاف آنتی هموروئید داروی جامدی است که برای قرار دادن در رکتوم و داخل مقعد طراحی شده است.

شیاف در داخل رکتوم و با گرمای بدن نرم و محلول شده و سپس از طریق پوشش راست روده جذب می شود.

معمولاً شیاف آنتی هموروئید شامل ترکیبی از داروها و چربی است.

آیا شیاف هموروئید واقعا مفید است؟

بله، استفاده از شیاف هموروئید، همواره یکی از روشهای کاهش درد و علائم این بیماری و حتی درمان آن در مراحل اولیه است.

شیاف هموروئید به دلیل سرعت و تأثیرگذاری سریع در افراد مسن به شدت استفاده می‌شود.

از پمادها بیشتر برای هموروئید خارجی استفاده می‌شود. چراکه هموروئید خارجی قابل لمس و مشاهده است و پماد به صورت مستقیم روی هموروئید استعمال می‌شود. استفاده از پماد برای هموروئید، باعث تسکین موقت درد می شود. علاوه بر این، پمادهای بی خطری هم وجود دارند که می‌توانند درد، خارش و سوزش را کاهش دهند (مانند وازلین و ویتامین آ د).

اما اگر هموروئید داخلی دارید، بهتر است از شیاف هموروئید استفاده کنید. همانطور که گفته شد، بدن دارو را از طریق بافت رکتوم جذب می کند و تاثیرگذاری بهتری خواهد داشت.

در بیشتر موارد، شیاف به کاهش درد و ناراحتی مرتبط با هموروئید داخلی کمک می کند، اما می توانند علائم و نشانه های هموروئید خارجی را نیز با شیاف تسکین دهید. بنابراین استفاده از شیاف چه در هموروئید داخلی و چه در هموروئید خارجی بیشتر توصیه می‌شود.

می توانید دو تا چهار بار در روز به مدت حداکثر یک هفته از شیاف هموروئید استفاده نمایید.

به گفته متخصصان، بهتر است پس از اجابت مزاج، شیاف داخل رکتوم قرار داده شود. به این ترتیب اثر و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.