آیا هموروئید خطرناک است؟

من احتمالا به هموروئید مبتلا هستم، البته با تشخیص خودم. خیلی نگرانم و میخواستم ببینم که آیا هموروئید خطرناک است؟ میشه به این بیماری بی تفاوت بود؟

آیا هموروئید خطرناک است؟

هموروئید به طور کلی در مراحل ابتدایی خود، یک بیماری خفیف است و به ندرت خطر آفرین میباشد. اما به علت اینکه، هموروئید یک بیماری پنهان نیز هست، و معمولا در مراحل ابتدایی و خفیف، خود را نشان نداده و احساس نمی شود. اما درست زمانی که به مراحل حاد و مزمن میرسد، بیمار متوجه آن می‌شود.

بنابراین هرگاه کوچکترین نشانه ای از درد و سوزش و خارش در مقعد خود احساس کردید، سریعا به فکر تغییر سبک زندگی خود باشید. زیرا هموروئید در مراحل ابتدایی و خفیف به راحتی و فقط با تغییر سبک زندگی درمان می شود.

برخی نکات که با رعایت آنها، هموروئید در مراحل خفیف، خود به خود درمان می‌شود:

• مصرف کافی فیبر
  • نوشیدن آب و مایعات فراوان
  • ورزش و تحرک
  • نشستن و ایستادن های کنترل شده
  • عدم فشار به ناحیه مقعد
  • خودداری از رابطه جنسی از مقعد
  • حمام نشسته یا سیتز با آب ولرم
  • استفاده نکردن از دستمال توالت خشک و معطر
  • استفاده نکردن از شوینده های با اسانس زیاد
  • رعایت ببیشتر بهداشت فردی
  • پرهیز از مصرف فست فود ها و غذاهای تند

در نهایت باید بگوییم که حتی در صورت اوج گرفتن هموروئید هم جای نگرانی نیست. زیرا روشهای بسیار زیادی برای خلاصی از این بیماری وجود دارد، که هر کدام از آنها میتوانند به شما در روند بهبودی کمک فراوانی کنند. مثلا لیزر درمانی یه روش جدید برای خلاصی از هموروئید است که این کار را به راحتی و در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد داد شما را برای همیشه از درد هموروئید خلاص خواهد کرد.